Sunday 10 February 2013

  Gong Xi Fa Cai...!!!
   Happy Chinese New Year
  Selamat Tahun Baru Cina !



Wish all The chinese and Malaysian Happy Chinese New Year and may have prosperous chinese new year. Indeed , may this year be your lucky day.! now start, sebagai seorang rakyat Malaysia kita seharusnya saling menghormati antara satu sama lain, bukan apa saya ambil iktibar di mana sebagai pelajar, cuti seminggu kebiasaannya memang saya tidak balik kampung halaman, kerana saya menganggap ia merugikan masa dan wang ringgit.  Cuti seminggu, masa untuk kita meluang kaji dan sebagainya.  Oleh itu, malam tahun baru cina saya berada di bilik hostel bersendirian tanpa di temani sesiapa kerana roomate saya balik rumah. dipendekkan cerita, sudah menjadi adat masyarakat cina bermain mercun, bunga api dan lain-lain lagi, so bunyi tersebut bukannya gangguan bagi kita, mereka hanya memasangnya hanya untuk sehari, jadi RESPECT mereka, bukaknnya nak marah or tengking, Melayu? main mercun and bunga api cukup sebulan bagi perayaan Hari Raya, ada agama lain bising?? NO.! so we should tolerate bila sampai tahap adat ini. seharusnya kita diam dan biar mereka menyambutnya, mereka pun ada perayaan so kita kena lah hormati.

Saya ambil iktibar di sini, 1Malaysia sudah menjadi bukti yang kita perlu bekerjasama dengan agama dan bangsa lain, harap dapat jadi pesanan :)

No comments:

Post a Comment

Thank You For Your Visit